Stosowane metody i formy pracy są nowoczesne
i zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na
osiąganie sukcesów rozwojowych.
Podstawowymi formami organizacyjnymi pracy jest działalność:
• indywidualna
• zespołowa
• zbiorowa (zajęcia z całą grupą).
Natomiast podstawową i najważniejszą formą aktywności dziecka jest zabawa, która jest dominująca w wychowaniu przedszkolnym.
Metody stosowane w naszym przedszkolu:
A) Metody oparte na metodyce wychowania przedszkolnego:
Metody czynne:
B) Metody stosowane w terapii indywidualnej dziecka:
Metody logopedyczne:
Podstawowymi formami organizacyjnymi pracy jest działalność:
• indywidualna
• zespołowa
• zbiorowa (zajęcia z całą grupą).
Natomiast podstawową i najważniejszą formą aktywności dziecka jest zabawa, która jest dominująca w wychowaniu przedszkolnym.
Metody stosowane w naszym przedszkolu:
A) Metody oparte na metodyce wychowania przedszkolnego:
Metody czynne:
- metoda samodzielnych doświadczeń,
- metoda kierowania własną działalnością dziecka,
- metoda zadań stawianych dziecku,
- metoda ćwiczeń utrwalających.
- obserwacja i pokaz,
- osobisty przykład nauczyciela,
- udostępnianie sztuki/dzieła plastyczne, przestawienia teatralne, ilustrowane artystycznie utwory literackie, koncerty muzyczne.
- rozmowy,
- opowiadania,
- zagadki,
- objaśnienia i instrukcje,
- sposoby społecznego porozumiewania się,
- metody żywego słowa.
- odimienna metoda nauki czytania I. Majchrzak,
- elementy metody M. Montessori,
- system Edukacja przez ruch D. Dziamskiej,
- twórcze metody aktywności ruchowej: Orffa, Labana,
- metodę Dobrego Startu M. Bogdanowicz,
- metodykę nauczania matematyki wg E. Gruszczk-Kolczyńskiej, E. Zielińskiej,
- metody aktywizujące,
- aktywne słuchanie muzyki Batti Strauss,
- techniki twórczego myślenia.
B) Metody stosowane w terapii indywidualnej dziecka:
Metody logopedyczne:
- logopedyczne
- lingwistyczne
- pedagogiczne
- psychologiczne
- medyczne
- elementy met. Ruchu Rozwijającego W. Sherborne
- elementy metody M. Ch. Knilla
- elementy metody Wspierania Rozwoju – „Terapia bajką”
- elementy kinezjologii edukacyjnej P. Denissona
- elementy metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz
- elementy metody Malowania Dziesięcioma Palcami
- metoda „Terapia Zabawą”
- program rozwijający percepcję wzrokową Frostig-Horn
- ćwiczenia grafomotoryczne M. Bogdanowicz
- ćwiczenia H. Tymichovej
- elementy metody Pedagogika Zabawy KLANZA
- masaż dotykowy
- asany jogi klasycznej dla dzieci
- „Mandale” – buddyjska terapia uspokajająca
- wybrane techniki relaksacyjne
- elementy metody Bobath
- elementy metody Klappa
- elementy metody SI
- techniki fizjoterapeutyczne
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz